Word een expert over een bepaald onderwerp

Doing business

Word een expert over een bepaald onderwerp

Om de verwijzing te bepalen, kijkt Google ook naar de autoriteit van een domein volgens een bepaald thema. 

Als jouw bedrijfsblog bijvoorbeeld honderd artikelen over marketing bevat, is het voor jou veel gemakkelijker om naar een artikel over inbound marketing te verwijzen dan voor een blogger die over het algemeen schrijft op het gebied van reizen. Google identificeert jou als materiedeskundige en vertrouwt jouw inhoud.

Het is daarom noodzakelijk om consistent te zijn in de gekozen thema’s voor de publicatie van artikelen op je blog. Je kunt niet over elk onderwerp schrijven, richt je vooral op degene die je kent.

Pijlerpagina’s maken

Om de SEO van jouw blogberichten te verhogen, maak je een SEO strategie voor pijlerpagina’s en onderwerp groepen. Dankzij de interne koppeling tussen meerdere blogartikelen over hetzelfde thema, kun je autoriteit overdragen aan een artikel dat dienst doet als pijlerpagina.

Houd jouw artikelen up-to-date

De jaren gaan voorbij en misschien raakt de informatie in sommige van jouw artikelen verouderd. Zorg ervoor dat je jouw artikelen bijwerkt om er zeker van te zijn dat je de vraag van de gebruiker beantwoordt. Zo heb je een betere retentie van je lezers, wat wordt beloond door Google.

Voorbeelden:

– Artikel geschreven vóór de platform update waar het over gaat,

– Artikel zoals “de beste CRM-software van 2019” terwijl we in 2022 zijn.

Gebruik een HTTPS-domein

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) duidt een gecodeerd overdrachtsprotocol aan dat navigatie mogelijk maakt die over het algemeen veiliger is dan onder HTTP.

Sinds 2014 beschouwt Google HTTPS als een SEO-criterium. Het is daarom aan te raden om over te stappen van HTTP naar HTTPS, omdat domeinen die onder https:// zijn beveiligd, betere SEO-prestaties hebben.

Maak een sitemap bestand

Maak een sitemap bestand om zoekmachines te helpen uw website of blog te rangschikken.

Een sitemap is een bestand dat over het algemeen sitemap.xml heet en waarin alle URL’s van een website worden vermeld. Dankzij dit sitemap protocol kunnen zoekmachine robots eenvoudig de verschillende pagina’s van een website verkennen.

Gebruik Google Featured Snippets

Je hebt een grotere kans om op de eerste pagina met Google-resultaten te verschijnen als je artikel de potentie heeft om in een featured snippet te verschijnen.

Er zijn veel soorten featured snippets en de manieren om erin te verschijnen verschillen elke keer. Dat gezegd hebbende, hebben alle typen fragmenten het gemeenschappelijke doel om op de meest relevante manier aan de bedoeling van de gebruiker te voldoen. 

Volg strikt de richtlijnen van Google

SEO verandert heel snel: wat vorige maand waar was, hoeft vandaag niet waar te zijn. Het is daarom erg belangrijk om je regelmatig te informeren om het toepassen van verouderde SEO-technieken te voorkomen. Volg de richtlijnen van Google tot op de letter en probeer het systeem niet te misleiden, met het risico gestraft te worden. Tegenwoordig wordt alleen white label linkbuilding toegestaan.