Wat is het voordeel van het uitbesteden van Google Ads?

Je kunt op twee verschillende manieren meer klanten trekken via Google, namelijk via SEO, en via SEA. In dit artikel gaan we in op de twee optie, en vertellen we je precies waarom het slim is om voor je SEA (zoekmachine advertenties) een professional in te schakelen. Dit is namelijk een stuk moeilijker dan het lijkt, en je wilt alles uit je advertentiebudget halen. Als je niet alle instellingen goed benut dan kan het lijken alsof je er geld in blijft stoppen, zonder dat het je iets oplevert. Zowel het instellen als monitoren van je Google Ads kun je dan ook beter uitbesteden. Hoe een expert het aanpakt? Dat lees je hier!
Bron: https://www.doublesmart.nl/content-creatie/.
Het bepalen van de doelgroep
Het eerste wat je moet doen als je wilt adverteren op Google is de doelgroep bepalen. De groep mensen die jij wilt benaderen moet op alle vlakken precies aansluiten bij wat je te bieden hebt. Doe je dat niet goed, dan is de kans groot dat mensen op je advertentie klikken die vervolgens geen conversie uitvoeren. Zonde natuurlijk, en dus moet je zo gericht mogelijk de doelgroep instellen. Denk aan de leeftijdscategorie, interesses, of mensen al eens eerder je website hebben bezocht, of het mannen of vrouwen betreft, etc. Een expert weet precies welke punten voor jouw product of dienst het belangrijkst zijn.
Het kiezen van de zoektermen waarmee je adverteert
Wist je dat het voor een succesvolle campagne ontzettend belangrijk is om met precies de juiste zoektermen te adverteren? En dat zijn doorgaans niet de meest voor de hand liggende termen. Om deze reden gaan veel ondernemers de mist in wanneer ze geheel eigenhandig een Google Ads campagne opzetten. Ze kiezen de eerste de beste zoektermen die betrekking heeft op hun product of dienst, zonder te onderzoeken wat het zoekvolume op deze term is en of er veel anderen reeds mee adverteren. Het mag dan een relevante term zijn, maar wegen de advertentiekosten op tegen de resultaten die je ermee kunt behalen? Deze vraag stel je het beste aan de expert.
Optimaliseer je landingspagina’s
Je zou denken dat je direct klanten hebt wanneer je meer bezoekers naar je website trekt middels advertenties. De pagina waarop ze landen na het klikken op jouw advertentie is echter ook minstens net zo belangrijk als een sterke advertentie. Je moet er de juiste informatie geven, mensen sturen in het aankoopproces, en een aantal klassieke fouten vermijden die veel ondernemers op hun website maken. En ook daarom kun je Google Ads beter uitbesteden aan iemand die er verstand van heeft. Deze persoon zal namelijk ook een geschikte landingspagina creëren, wat de conversie positief zal beïnvloeden. Want alleen dan kan je spreken van een succesvolle campagne.